برای بازی حفره و گوی تعادلی نیاز به وسایل زیر داریم:
  • یک پارچه، کیسه یا بنر سوراخ‌دار
    • کیسه مربع شکل به ابعاد تقریبی 2 در 2 متر

      سوراخ‌ها به تعداد دلخواه است.

      هر کدام از سوراخ‌ها دارای شماره باشد.

      اندازه سوراخ‌ها به اندازه‌ی توپ هفت سنگ باشد

      چهار گوشه‌ی کیسه ربع دایره‌ای به شعاع 20 سانتیمتر رسم شود.

  • یک توپ هفت‌سنگ یا مشابه آن
صفحه بازی گوی و حفره گروهی

هر گروه بازی دارای 4 عضو است.

هر یک از بچه‌ها یکی از چهار گوشه‌ی صفحه‌ی بازی را به دست می‌گیرد. داورِ بازی، توپ هفت سنگ را روی صفحه قرار می‌دهد. بچه‌ها با هماهنگی یکدیگر گوشه‌ای از صفحه را که در دست دارند بالا و پایین برده و بدین‌وسیله توپ را به سمت دلخواه هدایت می‌کنند. در طول بازی هیچ یک از اعضای گروه حق ندارد جایی جلوتر از مرز دستگیره را به دست بگیرد.

هر دست بازی با گذاشتن توپ روی صفحه توسط داور شروع و با افتادن توپ بر روی زمین (در اثر عبور از سوراخ‌ها و یا خارج شدن از صفحه) به پایان می‌رسد.

برای امتیازدهی بازی دو شکل زیر پیشنهاد می‌شود:

الف) داور به تعداد سوراخ‌ها و یا کمی بیشتر از آن، اجازه‌ی بازی به گروه می‌دهد، به این معنی که اگر مثلاً تعداد سوراخ‌ها 6 عدد است، داور اجازه 6 دست بازی به گروه می‌دهد. در هر دست گروه با هماهنگی یکدیگر یکی از سوراخ‌ها را به عنوان هدف انتخاب می‌کنند و توپ را به آن سمت هدایت می‌نمایند. هر گروهی که بتواند در این 6 دست توپ خود را از تعداد بیشتری سوراخ غیرتکراری عبور دهد برنده است. (عبور از سوراخ تکراری امتیاز ندارد.)

ب) داور یکی از سوراخ‌ها را به عنوان هدف و باقی سوراخ‌ها را به عنوان چاله تعیین می‌کند و به هر گروهی به تعداد  محدودی نوبت بازی می‌دهد (مثلاً 4 دست) تا توپ را بدون اینکه داخل چاله‌ای بیافتد به سوراخ هدف برسانند. گروهی که بتواند این کار را بکند برنده است. اگر چند گروه در نوبت خود موفق به این کار شدند می‌توان بازی را با گروه‌های برنده تکرار کرد تا برنده‌ی نهایی معلوم شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *