در باغ آورنده ها: فعالیتهایی برای شروع کلاس

در باغ آورنده ها فعالیتهای جذاب برای شروع کلاس درسمعمولاً وقتی دانش‌آموزان وارد کلاس می‌شوند، ذهنشان درگیر گفتگوها و حوادث زنگ تفریح است. معلم برای اینکه بتواند کلاس پربازدهی داشته باشد سعی می‌کند که کلاسش را با فعالیت‌هایی آغاز کند که به سرعت بچه‌ها را «در باغ کلاس» بیاورد و ذهنشان را متمرکز بر درس و کلاس کند. در این مقاله به معرفی چند فعالیتی که می‌تواند برای این کار استفاده شود می‌پردازیم. این فعالیت‌ها در اصطلاح فرنگی sponge activities نام دارند و ما آن را «در باغ آورنده‌ها» نامگذاری کرده ایم.

قصه‌ و خاطره‌گویی

یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌ها برای شروع کلاس قصه گفتن است. قصه‌ها برای هر سنی جذاب هستند به شرطی که متناسب سن آن‌ها انتخاب شوند. یکی از انواع قصه‌ها خاطره است که به ویژه برای دانش‌آموزان بزرگتر جذاب‌تر است.

قصه گویی داستان گویی خاطره گویی در کلاس درس

قصه گویی مشارکتی

شکل دیگری از داستان‌گویی، به این صورت می‌تواند باشد که معلم داستانی را با یک جمله آغاز کند و دانش‌آموزان به نوبت داستان را با بیان یک جمله به دلخواه خود جلو ببرند.

استفاده از این روش نیازمند شناخت قبلی از روحیات دانش‌آموزان است تا معلم از منحرف نشدن داستان به سویی که صلاح نمی‌داند اطمینان داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *